Prima pagină > EXCLUSIV TV > Viaţa de poliţist văzută prin ochi de femeie

Viaţa de poliţist văzută prin ochi de femeie

DSC02806Foarte mulţi se întreabă (şi uneori cu argumente), ce anume caută delicateţea şi fragilitatea feminină într-o activitate dură, specifică bărbaţilor, care este cea de apărare a ordinii şi liniștii publice, adică pe scurt, poliţia. La Vulcan în echipa poliţiştilor locali sunt prezente 3 femei. Deşi când le vezi nu ai spune că au forţa şi fermitatea necesare pentru a rezolva cazuri specifice acestei munci, cu toate acestea, cele trei doamne, au abilităţi native sau educate pentru această muncă. Absolvente de câte două facultăţi fiecare sau de cursuri speciale pentru munca de poliţie, cele trei sunt şi pline de hobby-uri: de la dans şi lectură, la muzică şi religie.

Curiozitatea de a şti mai multe despre cum şi-au ales această activitate şi cum se simt în haina de poliţist, s-a materializat pentru cititorii nostri într-un set de întrebări la care cele trei doamne poliţist, adică, Negruţ Daniela, Arsenie Maria şi Cîşlariu Lenuţa (conform foto, de la stânga la dreapta ), au răspuns în mod firesc, hotărât, elegant şi motivant pentru alte aspirante la un astfel de loc de muncă.

1. Ce anume v-a atras către munca de poliţist local?

Arsenie Maria: M-au atras uniforma şi mai ales prestigiul oferit de acest loc de muncă faţă de alte slujbe din zonă.
Negruţ Daniela : Pentru mine este un domeniu nou, diferit de ceea ce am profesat până acuma, un domeniu vast care de curând am început să îl descopar. O muncă care presupune moralitate, corectitudine, spirit civic, dreptate etc. pentru toţi cetăţenii. Cred că lucrurile acestea m-au atras către munca de poliţist local.
Cîşlariu Lenuţa: Din copilărie mi-am dorit să ajung ”militar”. Meseria de poliţist local este ceea ce îmi doresc cu adevărat.

2. Este potrivită această muncă pentru o femeie? De ce ?

A.M. : Din punctul meu de vedere, este un loc de muncă potrivit pentru o femeie, deoarece teoretic suntem egale în drepturi cu bărbaţii.
N.D.: Eu zic că da. Daca barbatii sunt buni bucătari, noi femeile de ce nu am fi bune poliţiste? Deţinem calităţi diferite de cele ale bărbaţilor şi cred că îi completăm în domeniul acesta.
C.L: Da, o consider o meserie potrivită deoarece şi o femeie se poate implica într-o activitate care presupune anumite riscuri.

3. Cât de dificil este să fii acceptată într-o echipă majoritară de bărbaţi poliţişti?

A.M :Personal nu am întâmpinat dificultăţi din acest punct de vedere.
N.D: Nu a fost dificil deloc. Am fost acceptată şi primită bine de colectivul de bărbaţi poliţişti, ei fiind obişnuiţi deja cu persoane feminine în rândurile lor.
C.L: Mi-a fost relativ uşor pentru că îi cunoşteam pe majoritatea colegilor şi mi-am dat seama repede că suntem o echipă frumoasă.

4. Care este atuu-ul principal al unei femei poliţist?

A.M. : Nu consider că există atuu-uri comparativ cu restul colectivului.
N.D.: Intuitia ….dar şi diplomaţia şi feminitatea.
C.L: Poate doar faptul că suntem femei, în anumite intervenţii ale noastre, din ruşine sau din respect, unele persoane se comportă altfel în faţa noastră.

5. Câtă autoritate poate avea o femeie poliţist în faţa celor ce se abat de la normele de ordine şi linişte publică?

A.M. :Aceeaşi autoritate ca şi un bărbat poliţist.
N.D.: Sunt cazuri în care nu doar prin „forţă” se poate remedia un conflict, ci şi prin vorba bună. Însă putem fi autoritare atunci când situaţia o cere.
C.L.: Un poliţist este prin natura statutului său mai autoritar, însă eu ca femeie, pun problema cu mai mult calm, acolo unde este posibil.

6. Se schimbă ceva în natura dvs. feminină datorită acestei munci?

A.M. : Nu consider că s-a schimbat ceva.
N.D. : Cu siguranţă.
C.L.: Da. Pot spune că după perioada de când lucrez am devenit mai dură.

7. Aveţi tendinţa să fiţi poliţiste şi în relaţia cu membrii de familie?

A.M. : Nu.
N.D.: Nu am tendinţa aceasta, dar atribute care caracterizează poliţistul local pot fi similare şi vieţii de familie (moral, corect, onest etc. ).
C.L.: Am uneori tendința de a fi ”poliţistă” şi acasă, mai ales cu fiul meu.

8. Relataţi un caz de implicare directă personală, într-o situaţie care solicită curaj şi fermitate de acţiune specifice muncii de poliţist.

A.M. :Toate cazurile la care am participat până acum s-au rezolvat pe cale paşnică.
C.L. : Aplanarea unui conflict fizic între mai multe persoane care se aflau în stare de ebrietate.

A consemnat, Felicia PORTASE

Categorii:EXCLUSIV TV
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

AFACERI IN VALEA JIULUI

Ati accesat cotidianul on-line AFACERI IN VALEA JIULUI. Se actualizeaza zilnic !

