Prima pagină > EXCLUSIV TV > Gheorghe Ile: “Nu există nici un motiv de suspiciune legat de derularea proiectului de dezvoltare turistică din Pasul Vîlcan !”

Gheorghe Ile: “Nu există nici un motiv de suspiciune legat de derularea proiectului de dezvoltare turistică din Pasul Vîlcan !”

ile premiat– Domnule primar, problemele care au apărut odată cu dezvăluirile procurorilor DNA privind investiţia în domeniul schiabil de la Straja, ne îndreptăţesc să ne punem semne de întrebare legate şi de investiţiile similare din Pasul Vîlcan, mai ales că ele au acelaşi numitor comun: Elena Udrea. Avem motive să ne îndoim de modul în care a fost realizată telegondola din Pasul Vîlcan ?
– Categoric, nu ! Şi spun acest lucru cu toată responsabilitatea. De altfel, ştiţi desigur că, la solicitarea Primului Ministru Victor Ponta au fost făcute şi verificări ale modului în care au fost efectuate investiţiile. Noi la Vulcan, am pus la dispoziţia tuturor organelor de anchetă care au cerut explicaţii pe acest proiect, întreaga documentaţie şi nu există motive pentru care să ne temem că lucrurile nu au decurs strict legal. Vreau să vă spun, în acelaşi timp, că la toate procedurile de licitaţie, am avut în comisia de analiză a dosarelor depuse de firmele participante, nu doar specialiştii din Primăriua Vulcan, ci şi experţi de la Finanţe care au supervizat aceste licitaţii. De altfel, întregul proiect “Castelul din Carpaţi” se implementează ceva mai greu, tocmai pentru că noi vrem să respectăm strict tot ceea ce prevede legea, atât legat de procedurile de finanţare, de licitaţie, de construcţie şi alte lucrări necesare pentru dezvoltarea turismului în Pasul Vîlcan.

– Credeţi că probleme identificate la Straja vor afecta derularea în continuare a proiectului de dezvoltare a domeniului schiabil Straja-Pasul Vîlcan?
– Eu sunt convins că proiectul din Pasul Vîlcan va merge mai departe. Trebuie să meargă înainte ! Acest proiect numit “Castelul din Carpaţi” l-am gândit împreună cu prietenul meu Ghiţă Roman încă din 2005 şi, după ani mulţi în care a stat prin fişetele funcţionarilor de la Ministerul Turismului, a fost în sfârşit demarat de autorităţile centrale. Vreau să vă spun că fără finanţare de la bugetul de stat, numai municipalitatea şi mediul privat de la noi nu pot susţine dezvoltarea unui proiect de asemenea anvergură. Dar, în acelaşi timp, vreau să vă spun că acest proiect, care în timp poate genera din servicii directe şi indirecte locuri de muncă pentru cel puţin un sfert din forţa de muncă locală, reprezintă cea mai sigură alternativă la restrângerea activităţii din minerit şi energie de la noi.

– Dincolo de acest proiect, am observat că în Vulcan, şi în 2014 au fost demarate multe investiţii, în special în infrastructură…
– Aşa este. Modernizarea infrastructurii a fost obiectivul meu nr. 1 încă de la momentul primului meu mandat. Şi cred că în toţi aceşti ani care au trecut am făcut paşi importanţi în rezolvarea acestei probleme. Sigur că resursele noastre bugetare sunt departe de a putea acoperi toate nevoile de investiţii şi întreţinere, dar am căutat să folosim în aşa fel resursele încât să dezvoltăm puţin câte puţin fiecare zonă din oraşul nostru. Am atras şi bani europeni, astfel încât am putut duce la bun sfârşit anumite proiecte pe care, doar cu fondurile de la bugetul local, aproape că nu le-am fi putut face niciodată. Vreau să vă spun că, la nivelul Regiunii Vest, am fost daţi ca exemplu în ceea ce priveşte accesarea fondurilor europene şi, la nivel naţional, am fost desemnaţi drept cea mai performantă unitate administrativ-teritorială în această direcţie. Bulevardul, Dallas-ul, Centrul Vechi, Cocoşvar-ul, şcolile şi, în scurt timp, Colegiul Tehnic, sunt doar câteva repere ale investiţiilor de succes pe care am reuşit să le facem pentru vulcăneni, în ultimii ani.

– Ce aveţi în plan pentru anul 2015 ?
– În primul rând vom finaliza lucrările deja începute. Mă refer aici la modernizarea infrastructurii din cartierul Cocoşvar, unde tot ceea ce înseamnă drumuri şi trotuare va îmbrăca, pentru prima dată în istoria acestui cartier, covor de asfalt şi pavele moderne. Cred că, la finalul investiţiei, Cocoşvarul va deveni unul dintre cele mai frumoase cartiere din oraşul nostru. Finalizăm, tot în acest an, investiţiile în modernizarea Colegiului Tehnic “Dimitrie Leonida” şi, tot în domeniul educaţiei, vreau să vă spun că am obţinut, în sfârşit, aprobarea pentru începerea lucrărilor la construirea noii grădiniţe nr. 4 de la Şcoala nr. 5. În domeniul modernizării străzilor, avem în vedere pentru anul 2015 să începem modernizarea trotuarelor de pe str. Nicolae Titulescu, de la Coroeşti şi până la Şcoala nr. 1, dar şi reabilitarea şi modernizarea cărilor de acces din zona centrală, de la “A”-uri până sus la Centrul Şansa şi, între blocuri, până la staţia PECO. Vrem, de asemenea, să asfaltăm porţiunea de drum care leagă bulevardul Mihai Viteazu de staţia de plecare a telegondolei. Desigur, dacă vom avea banii necesari, vom începe şi alte lucrări necesare pentru modernizarea oraşului nostru. Ceea ce vreau eu să-i asigur pe cetăţenii Vulcanului este că, mai devreme sau mai târziu, vom interveni cu lucrări necesare peste tot unde acest lucru se impune şi peste tot acolo unde cetăţenii ne-au semnalat necesitatea unor investiţii noi sau reparaţii.

– Domnule primar, are Primăria Vulcan, bani pentru toate aceste investiţii ?
– Anul trecut, am avut la bugetul local un grad de colectare de aproape 100%, motiv pentru care vreau să le mulţumesc şi pe această cale cetăţenilor şi firmelor din Vulcan pentru că au răspuns cu seriozitate la obligaţia achitării taxelor şi impozitelor locale. Acest lucru a făcut posibil ca, după noua formulă de repartizare a banilor de la bugetul naţional, Vulcanul să poată primi mai mulţi bani, astfel încât începem anul 2015 cu un buget mai mare decât cel din anul precedent. Eu sper că vom putea atrage şi alte finanţări, pentru continuarea lucrărilor la proiectul din Pasul Vîlcan, spre exemplu.

A consemnat, Tiberiu VINŢAN

Categorii:EXCLUSIV TV
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

AFACERI IN VALEA JIULUI

Ati accesat cotidianul on-line AFACERI IN VALEA JIULUI. Se actualizeaza zilnic !

